NEWSLETTER

Il prossimo evento:

  • 00 GIORNI
  • 00 ORE
  • 00 MIN
  • 00 SEC
+

Curiosità mai viste 8: portone in legno con figure

Categories: NEWS

CURIOSITÀ MAI VISTE

Alla scoperta di quei piccoli dettagli e di quelle grandi bellezze che per vari motivi gli occhi non vedono. Perchè nascosti, poco visibili, chiusi da porte e portoni oppure semplicemente tralasciati nella fretta di visitare la nostra Pirano in poco tempo.

Portone in legno con figure, via Libertà num. 28, ex via Marciana,
per i Piranesi doc ”strada de drento”

È la casa più alta del vicinato con i suoi quattro piani. Ha un bel portale di legno con figure che colpisce anche il passante più distratto. Le figure poste di profilo sono affrontate, uguali e dentro ad un ovale. Probabilmente è rappresentato un militare visto che indossa una divisa e una parrucca. Sopra l’ovale forse un elmo con piuma, sotto un tamburo, un corno e una faretra con frecce. Al primo piano un balconcino barocco. Nella chiave di volta della portafinestra sul balcone, c’è la data del 1797 e due iniziali A.P. Le guide turistiche fanno a gara per inventare storie sui possibili inquilini di questa casa della fine della Serenissima.

Testo e foto di DPJ.

___

OČEM SKRITE ZANIMIVOSTI

Ker so majhni detajli in velike umetnine včasih skrite očem vas vabimo, da jih odkrijete z nami.

Lesena vrata s podobami v Ulici svobode 28, nekoč Ulici Marciana,
za stare Pirančane »notranja cesta«

Govorimo o najvišji, štirinadstropni hiši v soseščini. Njena prelepa lesena vrata prevzamejo pogled marsikaterega mimoidočega sprehajalca. V dveh ovalih sta v les izrezbana enaka profila, ki najverjetneje upodabljata vojaka, oblečenega v uniformo in z lasuljo na glavi. Nad ovali čelada (šlem) s peresom, pod njimi boben, rog in tok s puščicami. Nad vrati, v prvem nadstropju, sta na kamnitem oboku vrat baročnega balkona izklesani letnica 1797 in začetnici A.P., ki vodiče po piranskem mestnem jedru spodbujata k iskanju zgodb o stanovalcih hiše zgrajene v (zadnjem) obdobju Beneške republike.

Besedilo in slike DPJ.