NEWSLETTER

Il prossimo evento:

  • 00 GIORNI
  • 00 ORE
  • 00 MIN
  • 00 SEC
+

Curiosità mai viste 9: Madonna del mare

Categories: NEWS

CURIOSITÀ MAI VISTE

Alla scoperta di quei piccoli dettagli e di quelle grandi bellezze che per vari motivi gli occhi non vedono. Perchè nascosti, poco visibili, chiusi da porte e portoni oppure semplicemente tralasciati nella fretta di visitare la nostra Pirano in poco tempo.


Madonna del mare in via Fratellanza

Nella nicchia timpanata della casa num. 2 una bella Madonna con bambino. È opera di Antonio Bosa (1777-1845), l’autore del bassorilievo della chiesa di San Pietro in piazza Tartini. Fu uno degli allievi più famosi di Antonio Canova, grande artista e maestro padovano del neoclassicismo. Non cosa da poco per una Pirano che iniziava il suo percorso ottocentesco verso il progresso tecnologico e marittimo. La figura elegante della Vergine poggia i piedi su una conchiglia e incrostazioni marine ed è intenta a sorreggere il bimbo riccioluto che dorme sul suo seno. Dolcissima e tenera madre abbandonata all’incuria, fa da riparo ai colombi. Auspicabile una pulitura e forse un restauro. Una delle perle poco valorizzate del nostro patrimonio.
Testo e foto di DPJ.


OČEM SKRITE ZANIMIVOSTI

Ker so majhni detajli in velike umetnine včasih skrite očem vas vabimo, da jih odkrijete z nami.


Madonna del mare (Madona morja) v ulici Bratstva


V niši stavbe s hišno številko 2 se nam v ogled ponuja lepa Madona z otrokom. Njen avtor je Antonio Bosa (1777-1845), tudi avtor reliefa cerkve sv.Petra na Tartinijevem trgu. Antonia Boso uvrščamo med najbolj znane učence Antonia Canove, znanega padovanskega umetnika in mojstra neoklasicizma. Elegantna podoba Device, ki naslanja stopala na školjko in v naročju nosi kodrasto dete, naslonjeno na prsi je danes prepuščena zobu časa. Očiščena in restavrirana bi zaslužila večjo pozornost obiskovalcev in morda ne bi služila le golobom, ki ob njej iščejo varno zavetje.
Besedilo in slike DPJ.